tisdag 28 augusti 2012

Kaos...

Jag är hemma helt själv, hungrig, trött, ensam! Jag ska göra mat men orkar verkligen inte och min penna är borta ojojoj. Inte bra dag för att prova på vuxenliv hehe ;)

Litet superduperenkelt och tråkigt recept tänker jag nu skriva och repceptet är till........ *(trummvirvel)*......
SOCKERKAKA!
Går fort och är ett väldigt Enkelt sätt att imponera sin mormor på, om ni inte har en mormor ät den själv vettja!

Ugn: 175 grader

Ingredienser:
2 stycken ägg
2 dl socker
75 gram smör
1 dl mjölk
2 tsk vaniljsocker (jag tar alltid mer...)
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver

Gör så här: vispa äggen och socker så det blir jättefluffigt och vitt. Smält smöret och häll i det i äggvispen. Sedan häller du i mjölken och vispar lite till, sikta sedan i 2 1/2 dl mjöl och vaniljsocker i smeten och vispa. Ta sedan ur vispen och rör ihop 1/2 dl mjöl med bakpullvret och vänd ner i smeten (inte vispa). Nu är smeten klar och ska hällas ner i en smörad+bröad form. Den ska stå inne i ungen i ca.35 minuter.

Nu är det bara att imponera eller äta!

Det kommer roligare recept, jag lovar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar